اخبار مربوط به ۱-۷ جون


  1. مجموعه فعالان حقوق بشر: گفتگو با دانش آموز بهائی اخراجی
    كميته حق تحصيل مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گفتگويي را باهستی فلاح دانش آموز بهايي اهل کاشان كه در سال تحصيلي جاری در مقطع پيش دانشگاهي به خاطر عقيده خود از مدرسه اخراج شده انجام داده است.
  2. فارس نیوز: بهائیت با هدف خدمت به صهیونیست ها و منافع غربی ‌ها ایجاد شده است
    علماي دانشگاه الازهر مصر در پژوهشي كه آن را به شيخ الازهر ارائه كردند، تاكيد كردند كه بهائيت طايفه‌ايست به هدف خدمت به صهيونيست‌ها و منافع غربي‌ها و همچنين ايجاد انحراف اخلاقي و فتنه‌انگيزي ميان ملت‌‌هاي عربي و اسلامي ايجاد شده است.
    لینک این خبر در سایت‌های عربی
  3. یادداشت‌های نیک‌ آهنگ کوثر: خطاهای غیر حرفه‌ای حرفه‌ای ها
    باید دانشجویان سرکوب شده دهه ۶۰ صدایشان بلند شود تا مردم بفهمند ریشه ستاره‌دار کردن چه بوده؟ باید کارمندان و اساتید پاکسازی شده دهه ۶۰ معترض شوند و از بین رفتن حق و حقوقشان؟ باید بچه‌های بهایی محروم از ادامه تحصیل مشکلات آن سال‌ها را به رخ موسوی بکشانند؟
  4. مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران:‌ مطالبه حق تحصیل در برنامه های انتخاباتی
    کمیته حق تحصیل مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شاخه ساری، در ادامه فعالیت های خود در راستای پی جویی حق تحصیل با بهره گیری از فضای انتخاباتی در سخنرانی آقای مهدی کروبی شرکت جست.
  5. روز آنلاین: ملی-مذهبی ها خوشنام یا کامیاب
    تقی رحمانی در نقد خود از ملی مذهبی ها رفتار بازرگان با یکی از اساتید بهائی را مثال زده می‌گوید:همین بازرگان از مقام علمی استادی تجلیل كرد كه بهایی بود ولی امروزه بر سر بهاییان در ایران، جدا از درستی یا نادرستی عقایدشان، چه می‌رود.
  6. رجا نیوز:فرزندان رفسنجانی امکانات لجستیکی ستادهای موسوی را تأمین می‌کنند...
    رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی ضمن تأیید کمک‌های مالی جاسبی و فرزندان هاشمی رفسنجانی به ستاد وی، حمایت
    گروه‌های لبیرال و بهایی از موسوی را رد نکرد و گفت همه در اظهارنظر آزادند. از ایشان سوال شده است: گفته می شود جامعه بهاییت هم از میرحسین حمایت کرده؟ که ایشان جواب داد:‌ بالاخره آنها هم گروهی هستند و حق اظهار نظر هم دارند.
  7. رادیو زمانه: از سیستم تک صدایی خسته شده‌ایم
    پی فراخوانی که از سوی تعدادی از دانشجویان ایرانی دانشگاه تورنتو منتشر شده بود، بیش از یک‌صد تن از ایرانیان دانشجو و غیر دانشجو در فضای باز دانشگاه تورنتو گردهم آمدند تا در یک کمپین انتخاباتی و رای‌گیری نمادین ریاست جمهوری آینده ایران شرکت کنند. در این جمع مطرح شد:اگر کسی بهایی است باید بیاید حرفش را بزند. قومیت‌های کوچک و اقلیت‌های جامعه‌ هم باید بیایند حرفشان را بزنند. تنها کسی که دیدید در بین این کاندیداها با شجاعت از این اقلیت‌ها دفاع کردند آقای کروبی بودند
  8. مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران: رنجنامه یک زندانی بهایی
    اینجانب شهرام چینیان فرزند ضیاالله متولد 1353 و بهایی و بهایی زاده هستم، در تاریخ 9/10/87 با شکایت اهالی حسن آباد باقروف (جنوب شهر تهران و اطراف اتوبان بهشت زهرا) به اتهام اهانت از سوی دادسرای بعثت احضار شدم و از سوی شعبه 6 بازپرسی پرونده کلاسه برای بنده تشکیل شد. اگر چه در احضاریه دادسرا اتهام شکایت اهالی در مورد ایراد اهانت بدون اشاره به موضوع اهانت و یا نام اهانت شدگان ذکر شده بود اما در جلسه بازپرسی هیچیک از شکات حضور نیافتند البته اصل موضوع اختلاف مطروحه به زمینهای روستای حسن آباد باقروف مربوط است.
  9. سرویس خبری جامعه بهایی: دستگیری آقای شهرام کمالی در شیراز
  10. سرویس خبری جامعه بهائی: بهائیان سمنان از دفن یک میت ممنوع شدند
  11. سرویس خبری جامعه بهايی:‌بهائیان ویلا شهر اصفهان بخاطر استفاده از قبرستان تهدید شدند
  12. سرویس خبری جامعه بهائی: آخرین خبر از ناپدید شدن آقای شهرام حصیم در تهران
  13. سرویس خبری جامعه بهائی: آخرین خبر از آقای شهرام چینیان از میاندوآب
  14. سرویس خبری جامعه بهایی: سه زندانی بهائی یاسوج و مهریان به زندان برگشتند
  15. سرویس خبری جامعه بهائی: تمدید مرخصی موقت آقای ساسان تقوی در شیراز
  16. سرویس خبری جامعه بهائی: آقای شهرام صفاجو به وزارت اطلاعات احضار شد