اخبار مربوط به ۱۸-۲۴ می

  1. شیعه آنلاین: مراسم بهائیان در آلمان
    به گزارش شيعه آنلاين به نقل از ايرنا،"اينگو هافمن" سخنگويي بهايي هاي آلمان در اين باره گفت: اين مراسم يادبود درجامعه بهايي هاي آلمان برگزار خواهد شد تا همبستگي خود را با بهايي هاي ايراني اعلام کنيم.
  2. ویدئو: مصاحبه نوید خانجانی با صدای آمریکا در مورد وضعیت دانش آموزان ایران
    نوید خانجانی اظهار نظر محمد تقی رهبر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس را مبنی بر غیر قانونی بودن محرومیت از تحصیل بهائیان را نقل می‌کند
  3. رادیو زمانه: اتهامات بهائیان مدام تغییر می‌کند
    دانشجویان فرانسوی عضو لیگ حقوق بشر سوربن در نشستی که جمعه شب گذشته در آمفی تئاتر شماره یک پانتئون این دانشگاه برگزار کردند از چند چهره‌ی فعال ایرانی نیز دعوت کرده بودند که به پرسش‌های آنان در مورد علت اخراج همتایان ایرانی‌شان از دانشگاه‌های ایران پاسخ دهند. ایراج ادیب زاده با فواد صابران، عضو جامعه بهایی فرانسه که جزو سخنرانان نشست بود مصاحبه‌ کرده است.
  4. پایگاه خبری تحلیلی استان مرکزی:
    سخنرانی جمیله کدیور در اراک
    کدیور در خصوص بهاییان ایران گفت: بهاییان به عنوان شهروندان ایران دارای حقوقی هستند که باید دولت مردان به این حقوق احترام بگذارند وآن را به رسمیت بشناسند
  5. کیهان: نامزدهای اصلاح طلبان به خط آخر رسیده ‌اند:

    شریعتمداری : «یکی از تازه‌ترین و تأسف آورترین نمونه‌ها اظهارات اخیر خانم جمیله کدیور در اراک است. ایشان که در ستاد انتخابات آقای کروبی سمت مشاور در امور زنان را برعهده دارد، در سفر تبلیغاتی خود به اراک طی مصاحبه ای از حزب صهیونیستی بهائیت با عنوان «شهروندان ایران» یاد کرده و گفته است «بهائیان به عنوان شهروندان ایران دارای حقوقی هستند که باید دولتمردان به این حقوق احترام بگذارند و آن را به رسمیت بشناسند»! از خانم کدیور انتظاری نمی‌رود و روی سخن نیز با ایشان نیست، اما آقای کروبی آیا از هویت واقعی بهائیت که نه یک فرقه، بلکه یک حزب سیاسی وابسته به صهیونیست هاست بی خبر است»؟
  6. ایرنا:پشت پرده حمایت از بهائیت:
    خبرگزاري جمهوري اسلامي در گفت‌وگو با صاحبنظران، نظر آنان را در مورد فرقه ضاله بهائيت و حمايت از "حقوق" آنان جويا شده است. حجت الاسلام محمد ابراهيم نکونام: اين فرقه براي نفوذ در ايران و ايجاد تفرقه ميان مسلمانان شکل گرفت و همه تلاش خود را هم براي تحقق اين هدف به کار بست. حسين اسلامي، ‌نماينده مردم ساوه در مجلس هشتم افزود: تضعيف اسلام از ديرباز يکي از اهداف مهم دشمنان اين دين مبين بود. فرقه ضاله بهائيت نيز براي تحقق اين هدف ايجاد شد.حجت الاسلام عباسعلي اختري افزود: حمايت از بهائيت همچون حمايت از اسرائيل در سطح بين المللي است و کسي که بخواهد جامعه بهايي را به رسميت بشناسد به اسلام خيانت کرده است.
  7. روز آنلاین: هفت اعدام دیگر(بقلم فریبا داوودی مهاجر)
    فریبا کمال آبادی، جماالدین خانجانی، عفیف نعیمی، سعید رضایی، مهوش ثابت، بهروز توکلی ووحید تیز فهم که همگی به جز یک نفر روز25 اردیبهشت 1387 در خانه هایشان در تهران دستگیر شدند و مهوش ثابت روز 15 اسفند 1386 در مشهد دستگیر شد، بر خلاف موازین بین المللی حقوق بشر در بلا تکلیفی نگهداری می شوند و هم اکنون خانواده های آنان از احتمال متهم شدن این افراد به عنوان مفسد فی الارض خبر داده اند که بر اساس قوانین جزایی جمهوری اسلامی ایران این اتهام می تواند مجازات اعدام داشته باشد. اين فشارهاي امنيتي، در شرايطي وارد مي شوند که جامعه بهاييان، از ديرباز در معرض انواع و اقسام تبعيض هاي اجتماعي قرار داشته است، تبعيض هايي که دامنه آنها، حتي به محروميت از حق تحصيل نيز رسيده است. به عنوان نمونه، جوانان بهایی به دليل ديانت خود تحصیل محروم گشته اند
  8. مردمک: اتهام کیهان به اصلاح طلبان برای همسویی با دشمن

    جمیله کدیور در جمع مردم اراک، اقلیت‌های دینی از جمله بهاییان را شهروندان ایران خوانده و گفته بود آنها نیز مانند دیگر شهروندان از حقوقی برخوردار هستند.شریعتمداری، سخنان زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی که شیرین عبادی را فردی فرهیخته خوانده بود، نوعی «فریب‌خوردگی» دانسته است.

  9. خواندنیها: کلیپی از یاوه گویی های کریم ازغندی در مورد بهائیان

  10. خواندنیها: پاسخ یکی از بهائیان به اتهاماتی که کریم ازغندی به بهائیان وارد کرده است
  11. مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران: روزشمار نقض حقوق شهروندان بهائی در اردیبهشت ۷۸
    این گزارش دربردارنده مجموعه وقایع و موارد نقض گسترده حقوق شهروندان بهایی در اردیبهشت ماه سال جاری است.
  12. بی‌بی‌سی‌: گفتگو درباره رئیس جمهور بعدی ایران در لندن:
    آقای تفرشی از برخی از نامزدهای انتخاباتی گلایه کرد که بر اساس مد روز حرف می زنند و موضعی می گیرند که از عمق جان به آن باور ندارند و اگر هم باور داشته باشند عملی کردن آن با توجه به ساختار سیاسی ایران ناشدنی است. او مصادق این شعار ها را احقاق حقوق بهائیان و اصلاح قانون اساسی ایران خواند و به این ترتیب موضوع برای پرسش و پاسخ فراهم شد.
    آقای مهاجرانی درباره حقوق شهروندان بهایی گفت که گرچه قانون اساسی این آیین را به رسمیت نشناخته اما بهایی ها به صرف اینکه شهروند جمهوری اسلامی اند دارای حقوقی هستند که باید رعایت شود و زندانی شدن و دستگیر شدن آنها به علت اعتقاد و مرامشان نیست بلکه اتهام هایی نظیر جاسوسی متوجه آنها است
  13. مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران: پی‌گیری حق تحصیل در برنامه انتخاباتی
    کمیته ی حق تحصیل مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در ادامه ی پی گیری مطالبات خود با بهره گیری از فضای انتخاباتی در سخنرانی میر حسین موسوی شرکت کرد و از آنجا که حق سوال فقط در انحصار نمایندگان مخصوصی قرار داشت یکی از عمده ترین مطالبات خود را که همانا تحقق حق تحصیل برای هزاران جوان بهایی ایرانی است با درج و استفاده از پلاکارد توسط شاخه اصفهان این تشکل بیان نمود.