اخبـار مربوط به ۲۰-۲۶ آپریل

  1. مجموعه فعالان حقوق بشردر ایران: بازداشت یک شهروند بهائی در شیراز
    نیروهای امنیتی، در مورخه 5 اردیبهشت ماه، به منزل آقای وحدت دانا، شهروند بهایی ساکن شیراز مراجعه و نامبرده را بازداشت و به همراه خود به مکان نامعلومی منتقل نمودند.
  2. مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران: گزارش کمیته پی‌جویی حق تحصیل بهائیان از شست شورای دفاع از حق تحصیل با حضور دکتر احمد زید‌آبادی
    در تاریخ 30/1/88 نشست مشترکی در رابطه با دفاع از حق تحصیل با حضور طیف های مختلف دانشجویان محروم از تحصیل ایران از جمله کمیته پی جوئی حق تحصیل بهائیان، مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران برگزار شد. این نشست که با حضور ویژه دکتر احمد زید آبادی عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران و عضو شورای سیاست‌گذاری سازمان ادوار تحکیم وحدت همراه بود به بررسی علل و عوامل این محرومیت ها وراهکار های عملی برای دستیابی به حق تحصیل هر فرد با هرگونه گرایش و تفکر سیاسی و مذهبی پرداخته شد. نوید خانجانی، حسام میثاقی، مختار شاکريان و واحد خلوصی از جمله اعضای حاضرکمیته پی جویی حق تحصیل بهاییان در جمع بودند.
    خبر را در خبر نامه امیرکبیر بخوانید
  3. مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران: احضار سه شهروند بهائی مشهد به اداره اطلاعات
    در تداوم موج گسترده احضار شهروندان بهایی در شهر مشهد،سهيل نصيرزاده ، بابك روحي و عزت الله احمديان در تاريخ 25 فروردين ماه به ستاد خبری وزارت اطلاعات احضار شدند.
  4. مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران: تداوم آزار و اذیت بهائیان در سمنان
    http://hra-iran.net/...5&catid=84:502&Itemid=219
    طی هفته اخیر مورخه 20 تا 27 فروردین ماه منزل مسکونی آقای یحیی هدایتی در سه نوبت در نیمه های شب مورد حمله و سنگ اندازی افراد ناشناس موتور سوار قرار گرفت.
  5. مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران: بیانیه کمیته پی‌جویی حق تحصیل بهائیان