اخبـار مربوط ۱۳ تا ۱۹ آپریل

  1. مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران: گزاش حضور مجموعه در نشست جهانی سازمانهای غیردولتی مدافع حقوق بشر در ژنو
    احمد باطبی در نشست سازمانهای غیر دولتی حقوق بشر در مورد شکنجه در ایران با تاکید بر شکنجه در زندانهای ایران  مختصری از مشاهدات خود را بیان کرد و سپس به ارائه تصویری از وضعیت حقوق بشر ایران به استناد آمار مجموعه پرداخت. این نشست با استقبال گسترده ای که در نوع خود بی سابقه بود روبه رو گردید.
    این خبر را در رادیو زمانه بخوانید:
  2. رادیو زمانه: انتقاد گروه‌های حقوق بشری از مقامهای ایران
    به گزارش خبرگزاری فرانسه، فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر، جامعه بین‌المللی بهائیان و جامعه دفاع از حقوق بشر ایران در بیانیه‌های جداگانه‌ای از محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران خواستند که به بازداشت و آزار و اذیت اقلیت‌ها در این کشور پایان بخشد.
  3. اعتماد ملی: برخورد با سایت‌های مبلغ بهائیت
    سخنگوي قوه قضائيه اعلام کرد اين قوه با سايت هاي اينترنتي که در قالب هاي فرهنگي، تبليغات ضدديني و ضدفرهنگي انجام مي دهند يا فرقه ضاله بهائيت را تبليغ مي کنند، «به طور جدي» برخورد مي کند. به گزارش ايرنا «عليرضا جمشيدي» اظهار داشت؛ قوه قضائيه به طور مرتب در حال بررسي چنين پرونده هايي است.
    این خبر را در سایت آینده بخوانید:

    http://www.ayandenews.com/fa/pages/?cid=6115
    این خبر را در سایت ایرنا بخوانید:
  4. مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران: احضار ده شهروند بهائی در مشهد به ستاد خبری
    نیروهای امنیتی در مشهد ۱۰ نفر از اعضای جامعه بهایی این شهر را برای اخذ تعهد مبنی بر عدم هرگونه فعالیتی که مربوط به عقاید و باورهای دینی آنان حتی شرکت در ضیافت باشد، احضار و تحت فشار گذاشته اند. 
  5. ممانعت از آزادی زندانیان بهائی شیراز علیرغم حکم دادستان استان
    باز پرس پرونده چهار تن از بهائیان شیراز ضمن مخالف با حکم دادستان کل استان فارس مبنی بر آزادی به قید وثیقه این افراد، از آزادی آنها جلوگیری به‌عمل آورد.
  6. رادیو زمانه: تز ولایت فقیه، تز قلیلی از مسلمانان است
    در میان مذاهب اسلامی و غیر اسلامی بهایی‏ها و اهل حق بیشترین صدمه را دیده‏اند. کمی که بالاتر بیاییم، دیگر ادیان غیر اسلامی، مثل یهودی‏ها، زرتشتی‏ها، مسیحیان در رده‏ی بعدی قرار می‏گیرند.
  7. خبر رسانی قبس: مبلغان شیطان
  8. مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران: بازداشت یکی از شهروندان بهایی در شهر همدان
    خانم سرور سروریان، 25 ساله، ظهر روز گذشته مورخه 22 فروردین ماه در منزل شخصی خود توسط نیروهای امنیتی در شهر همدان بازداشت شد.