اخبــار مربوط به ۱۳-۱۹ اکتبر

  1. تخریب گلستان جاوید بهاییان در اصفهان:
    در تاریخ 7/7/87 گلستان جاوید بهاییان بدست نیروهای جمهوری اسلامی تخریب شد. ویدئوی مربوط به این اقدام را در آدرس زیر ببینید:
  2. کارشناس تاريخ يا سخنگوی وزارت اطلاعات؟
    نویسنده در این مقاله اظهارات شخصی بنام سیدکاظم موسوی را که به عنوان مورخ در مصاحبه هایش با خبرگزاری ایرنا بهاییان را متهم به اقدامات خرابکارانه، امنیتی و حتی بمب گذاری در نمایشگاه کتاب نموده بود نقد می کند. در متن مقاله لینک های لازم به اظهارات آقای موسوی موجود است.
  3. تاخت و تاز جریان های انحرافی در تهران:
    در این خبر که به ظاهر به پخش یک پیامک تلفنی بر ضد اسلام اعتراض دارد، اگر چه به دیانت بهایی اشاره ای نشده است، اما بی شک در راستای ملتهب نمودن اوضاع بر علیه بهاییان و ایجاد هراس در مردم می باشد
  4. هشدار کردان درباره رشد جنبش های اجتماعی:
    در شرایطی كه علی كردان، وزیر كشور، در یك قدمی استیضاح قرار دارد، وی طی سخنانی در جمع ائمه جمعه سراسر كشور، ضمن ذکر بهاییت در کنار وهابیت، نسبت به فعال شدن جنبش‌های اجتماعی به‌شدت هشدار داد. وی در سخنان خود از خطر «تبدیل جنبش‌های اجتماعی به چالش‌های امنیتی» سخن گفت
  5. گزارش ایسنا از همایش ایران و استعمار انگلیس
    حجت‌الاسلام واعظ‌زاده خراساني، دومين سخنران همايش "ايران و استعمار انگليس" بود وی در تشریح مقاله اش تحت عنوان "نقش انگليس در فرقه‌سازي كشورهاي اسلامي" به سابقه‌ي دخالت انگليس در ايران و نقش استعمار انگلستان و روسيه در شكل‌گيري بابيت و بهاييت پرداخت.
    حجت الاسلام حامد قرائتی نیز سیاست استعماری انگلستان را بهره گیری از بابیت و بهاییت دانست. ایسنا در اخبار جداگانه نیز سخنرانی این دو تن را کار کرده است.
  6. نفوذ بهاییان در بخش فارسی رادیو بی بی سی:
    سید مجید تفرشی در یک سخنرانی که ظاهرا به همایش «ایرا و استعمار انگلیس» مربوط است، ادعا نمود که که بهاییان حضور و نفوذ گسترده ای در بخش فارسی خبرگزاری بی بی سی دارند
  7. اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر و ایران ـ بخش اول؛ ماده یک: «شان انسان»
    مجید میرزا خانی در رادیو زمانه در طی مقاله ای به تناقضات قانون اساسی جمهوری اسلامی با اعلامیه جهانی حقوق بشر اشاره می کند و مشکلات بعضی از اقلیت های دینی از جمله بهاییان را مطرح می سازد. بخش های دوم و سوم این مقاله را نیز می توانید در آدرس های زیر بخوانید:
  8. هشدار به افزایش جمعیت فرقه های داخلی از طریق زاد و ولد
    حجت الاسلام نبوی، معاون تبلیغ حوزه علمیه قم ضمن اعلام زاد و ولد بیش از حد اقلیت ها و فرقه های داخلی، اظهار کرد که امروز حتی بهاییت که به رسمیت شناخته نمی شود به شدت تبلیغ می کند.
  9. رنجنامه آرش شاهسوندی، دانشجوی بهایی محروم از تحصیل: