اخبــار مربوط به ۲۰-۲۶ اکتبر


  1. hrai: تخریب قبرستان بهاییان این بار در قائم شهر(همراه با تصاویر):
    در حالي که کمتر از يک ماه از تخريب قبرستان بهاييان در اصفهان گذشته است، در بامداد دوم آبان ماه در اقدامي مشابه قبرستان (گلستان جاويد) جامعه بهايي در شهر قائم شهر واقع در استان مازندران تخريب شد.
  2. روز آنلاین: تشکیل کمیته اقلیت ها در حوزه علمیه قم:
    حجت الاسلام نبوی هدف از تشکیل این کمیته را "مقابله فرهنگي" با اقليت هاي ديني ‏و جلوگيري از رشد و گسترش اقليت هاي مذهبي در ايران عنوان کرد.‏
  3. ایسنا: هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه این هفته:
    در شهري به نام عكا كه بهايي‌ها هم در آن جا زياد هستند عده زيادي از فلسطيني‌هاي قديمي مانده‌اند. نيمي از مردم اين شهر فلسطيني هستند. اخيرا صهيونيست‌ها آنان را آزار مي‌كنند. در كرانه باختري كه شهرك‌هاي صهيونيستي ساخته شده است كه در كنارش باغ هاي زيتون فلسطينيان قرار دارد. صهيونيست‌ها در اين باغ ها اقدام به تخريب و آزار و اذيت فلسطيني‌ها مي‌كنند. اين فجيع‌ترين كار است و آن‌ها كه منادي صلح هستند اين را نديده مي‌گيرند.
  4. گویا نیوز: افشای یک سند از دفتر رهبری در خصوص بی گناهی سه زندانی بهایی
    در این سند ولی رستمی، بازرس و مشاور حقوقی دفتر مقام رهبری، اتهامات وارد بر رها ثابت و هاله روحی را که در شیراز دستگیر و زندانی هستند رد می کند.
  5. کیهان: تشکیلات بهایی و روشنفکری ایران
    نویسنده کیهان در این مقاله به بدبینی قشر روشنفکر ایران به دیانت بهایی در دوره پهلوی و کاهش این سوء تفاهم در دوران اخیر اشاره میکند و معتقد است که اصلاح طلبان ایران به منزله ابزاری برای «فرقه بهاییت» در طراحی یک قرائت نوی تاریخی و کسب جایگاهی تاریخی در آمده اند. وی از کسانی چون یوسفی اشکوری، احمد قابل سعید حجاریان، احمد زید آبادی نام می برد.
  6. رنجنامه منا محبتی دانشجوی محروم از تحصیل بهایی
  7. ایرنا:فاشیسم زیر بنای اندیشه سیاسی بهایی
    این مقاله به باز تولید نظریات فرانچسکو فیچیکیا در فرم ادبیات کیهان و ایرنا اختصاص دارد. فیچیکیا عضو جامعه بهایی سوئیس بوده است که در دهه هشتاد از جامعه منفصل(و یاطرد) شد و اقدام به نشر کتابی بر ضد جامعه بهایی کرده است. کتاب Making the Crooked Straight در پاسخ به شبهات آقای فیچیکیا منتشر شده است.
  8. پاسخهای علی مزروعی به سوالات کاربران نوروز
    صهبا الستی از آقای مزروعی نظرش را درباره نقض شدید حقوق بهاییان ایران می پرسد
  9. گویا نیوز: وسوسه غرب و نواندیشان دینی:
    اينگونه است که من می انديشم نوانديشی پس از انقلاب حاوی حرف تازه ای «در داخل مذهب» نيست بلکه می کوشد هنجارهای غربی را يا بر آن تحميل کند و يا از آن بيرون بکشد و لاجرم، از دل اين استخراج، مذهبی تازه پديد خواهد آورد که، حداکثر، شباهتی با بهائيت عصر مشروطه خواهد داشت.