اخبـار مربوط به ۲۳ فوریه -اول مارچ

  1. مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران: حمله با مواد منفجره به منزل بهائیان در شهر سمنان
    در ساعت یک بامداد 7/12/1387 گروهی ناشناس منازل چند خانواده بهایی را در شهر سمنان با مواد منفجره مورد حمله قرار دادند.
  2. رادیو فردا و رادیو فرانسه: جواب ایران به اعتراض‌های بین‌المللی
    در پی اعتراض جوامع بین المللی حقوق بشر به دستگیری و آزار پیروان اقلیت های دینی در ایران، دیروز و امروز دادستان کل کشور و معاون اول قوۀ قضائیه در سخنرانی های خود گفتند که اقلیت های مذهبی در ایران از حقوق کامل شهروندی برخوردارند. دادستان ايران روز جمعه در واکنش به انتقادات کشورهای غربی از وضعيت رهبران بهايی در زندان گفت: ایران اجازه مداخله در امور داخلی خود را نخواهد داد و اين افراد اتهامات خود را پذيرفته اند
  3. .رادیو زمانه:‌ نامه سر گشاده کمدین های بریتانیایی به ایران
  4. پانزده کمدین سرشناس برتانیا در نامه‌ای سرگشاده به حکومت ایران، خواهان توقف آزار بهائیان در این کشور و احترام به حقوق انسانی شهروندان ایرانی شدند.
  5. رادیو زمانه: هفت بهایی اتهاماتشان را پذیرفته‌اند
    دادستان کل کشور امروز جمعه در پیوند با مسئله دستگیری هفت ایرانی بهائی گفت که «آن‌ها اتهامات خود را پذیرفته‌اند.»
  6. آفتاب نیوز: تاکید آیت‌الله مکارم شیرازی بر پیگیری موضوع اهانت به شیعیان در مدینه
    آیت الله مکارم در سخنانی در باره هتک حرمت زوار شیعه در حرمین شریفین گفت:‌چرا اگر چند جاسوس بهایى در ایران دستگیر شود کنگره آمریکا به دفاع از آنها بر ‏مى‌خیزد ولى در برابر این حوادث دردناک همه آنها خاموشند».
  7. رادیوزمانه: ایران خدمتگزار بهائیان است
    دادستان کل کشور گفته است که مقام‌های جمهوری اسلامی «به هیچ عنوان، کم‌محبتی به شهروندان بهائی را توصیه نمی‌کنند و همواره بر محبت تاکید کرده‌اند.» اظهارات آقای نجف‌آبادی دو هفته پس از آن‌که وی در نامه‌ای به وزارت اطلاعات خواستار برخورد با «تشکیلات بهائیت» در ایران شد، ایراد می‌شود. 
  8. سایت ایران سرفراز: جلوگیری از تحصیل بهائیان، نقض صریح اعلامیه حقوق بشر
    مصاحبه با نوید خانجانی، مسئول کمیته پیگیری حق تحصیل بهائیان در مورد فعالیتهای کمیته مذکور
  9. بی‌بی‌سی: بهائیان ایران و ارتباط با دولت‌های خارجی:
    نظریه‌ توطئه، آسان ‌ترین راه تفسیر زایش هر پدیده ‌ای است؛ اما از نظر تاریخی موجه‌ ترین و قابل ‌دفاع‌ترین روش نیست. بیشتر پدیده‌هایی که امکان درونی تداوم را داشته‌ اند، حتی با وجود اتهام‌های برآمده از نظریه‌ توطئه، به حیات خود ادامه داده‌اند.
    این تبلیغات یک‌ سویه‌ حکومتی که همراه خشونت و حذف فیزیکی پردامنه بوده است، نه تنها بر ذهن عامه‌مردم که حتی بر نوع نگرش روشنفکران غیرمذهبی نیز اثری پایدار گذاشته است.