اخبـار مربوط به ۹ تا ۱۵ فوریه

  1. رادیوزمانه:کیفر خواست برای هفت بهایی به اتهام جاسوسی
    معاون امنیت دادسرای تهران روز چهارشنبه ۲۳ بهمن ۸۷ اعلام کرد که پرونده هفت بهائی به اتهام «جاسوسی برای اسرائیل» هفته آینده به دادگاه انقلاب ارسال می‌شود.
  2. روزآنلاین: اتهام جاسوسی، نه ماه بعد از بازداشت
    نویسنده این مقاله می‌نویسد: «اين هفت بهايي با اتهام جاسوسي مواجه هستند در حاليکه پيش از اين در هر زمان يک ‏نوع اتهام به آنها زده شده بود. »وی سپس می‌گوید:«همزمان با انفجار در حسينيه رهپويان وصال شيراز برخي از مقام هاي محلي از دست داشتن بهاييان در اين انفجار ها سخن گفتند. اين ادعا خيلي زود ‏از سوي مسولان امنيتي رد شد.»
  3. رادیوزمانه: برخورد با تشکیلات بهاییت در ایران
    دادستان کل ایران طی نامه‌ای از وزارت اطلاعات خواست که با «تشکیلات بهائیت» برخورد کند.
  4. روز آنلاین: انقلاب و خشونت‌های قانونی
    ريختن خون يک بهايي هر چند در قوانين جزايي ايران تاکنون حکم روشني پيرامون آن ديده ‏نمي شود، اما از آنجا که مفاهيم و مضامين شرعي بر کل ساختار قوانين ايران غلبه دارد علي الاصول جرم تلقي ‏نمي شود. بهاييان را قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران در جاي يک اقليت محترم به رسميت نشناخته است و ‏من در 22 سالي که در جمهوري اسلامي ايران وکيل مدافع بودم به ياد نمي آورم حتي قاتل يک مسيحي، کليمي يا ‏زردشتي قصاص شده باشد، چه رسد به قاتل يک بهايي که حساسيت نسبت به آنها تا بي نهايت است. البته قانونگذار ‏همواره تأکيد دارد بر اينکه اگر قاتل و مقتول هر دو غير مسلمان باشند، قاتل را مي شد قصاص کرد. اما نيک مي ‏دانيم که اغلب موارد قاتل اقليتها مسلمان است. يا قاتل يک مخالف و منتقد جمهوري اسلامي مسلمان است. استنباط ‏از قوانين و تفاسير افراطي ناظر بر آن و مضامين شرعي که بر قوانين غلبه دارد، مجازات قتل حتي از باب ‏قصاص را با اما و اگرهاي بسيار مشروط نموده و آن را تبديل به مجازاتي کرده که فقط جانيان خاصي را در بر ‏مي گيرد و جمع بزرگي از جانيان در پناه قوانين ناظر بر قصاص آسوده خاطر آدم مي کشند و به زندگي آبرومند و ‏شايد موقعيتهاي بهتر شغلي و رفاهي ادامه مي دهند. (ماده 226 و تبصره 2 ذيل بند ج ماده 295 همان قانون)‏
  5. گویا نیوز: بدا شیراز و ظلم بی حسابش،
    مقاله ای است که جریان دستگیری و دادگاهی۵۴ بهایی دستگیر شده در شیراز را بررسی می‌کند
  6. ما شرمگینیم! نامه سرگشاده به جامعه بهایی، به ۲۶۷ امضاء رسید